۱۴۰۳ دوشنبه ۳ دي

  

 

فرآیند امانت‌گیری از کتابخانه با استفاده از کارت هوشمند دانشجویی  شامل درخواست امانت، تمدید، رزرو، و رسیدگی به درخواست‌ها می‌باشد و از طریق نرم‌افزار "آذرسا" مدیریت می‌شود.

ویژگی بارز سیستم آذرسا، تعامل کامل با بخش سازماندهی کتاب‌ها و اعضا است، به‌طوری که هرگونه تغییر در این بخش‌ها به سرعت در فرآیندهای امانت‌گیری نیز بازتاب پیدا می‌کند.

همچنین، امکان ایجاد بانک اطلاعاتی از اعضا و تهیه گزارش‌های تحلیلی و آماری از فعالیت‌ها در این سیستم وجود دارد.

برخی از قابلیت‌های این سیستم شامل موارد زیر است:

- ثبت اطلاعات اعضا (حقوقی و حقیقی) و تعیین مشخصات آن‌ها

- ارسال درخواست‌ها از طریق درگاه OPAC شامل عضویت، رزرو و تمدید

- رسیدگی به درخواست‌های امانت و تمدید

- تایید یا لغو عضویت

- کنترل اعتبار اعضا توسط برنامه

- محاسبه هوشمند وضعیت مالی اعضا

- پشتیبانی از انواع سرویس‌های امانت (عادی، سالنی، و دائم)

- امکان پشتیبانی از فناوری  RFID(در دست بررسی و اقدام)

این سیستم با هدف ساده‌سازی و بهینه‌سازی فرآیند امانت و مدیریت اعضا در کتابخانه‌ها طراحی شده است.  

                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

               

               

                                                                                                                                           

               

              

 

 

  

ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • google
  • نقشه سایت
  • کانال تلگرام